1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Médiá a realita

.
xxxxxNa svete sa každú minútu, každú hodinu, či deň udeje ohromná spústa udalostí.
xxxxxTo je realita.
.
xxxxxMédiá nám ukazujú zámerne len prísne selektovanú časť tejto reality. To je ich rozhodnutie, rozhodnutie ich majiteľov a vlastníkov. Je to spôsob, ktorým manipulujú verejnú mienku vo svoj prospech. Ide o mediálny biznis prerastený do najvyšších priečok svetovej politiky.
xxxxxKtorú časť reality chceme my vnímať, to je naše rozhodutie. Či si vyberieme tú, ktorú nám zámerne a cielene podkladajú médiá, alebo trebárs tú opačnú, ktorá nie je v záujme mediálnych a politických manipulátorov.
.
Možností dnes máme mnoho, veľa nezávislých zdrojov, záleží len na nás.
.
Zatiaľ sa im manipulácia darí, lebo veľmi dobre ovládajú psychológiu konzumentov informácií, ich jednoduchosť, dôverčivosť, pohodlnosť a pasívne prijímanie toho, čo je im podhodené.
Informačne zotročených prijímateľov médiami podhodenej časti reality však ubúda, je ich stále menej.
Súvisí to s neustále sa rozširujúcimi možnosťami prístupu k zdrojom veľmi čerstvých a aktuálnych informácií prostredníctvom informačných technológií, s rapídnym rastom inteligencie a informačnej nezávislosti populácie a rastúcou nedôverou k pravdivosti informácií poskytovaných občanom štátnymi, či súkromnými médiami.
Jednoduchá doposiaľ platná šablóna vnímania médií: „Je to pravda, lebo to bolo v televízii, alebo v novinách“ sa vo vedomí stále väčšieho počtu konzumentov informácií mení na šablónu: „Nie je to pravda, lebo to bolo v televízii, alebo v novinách., lebo na internete, na Facebooku, či YouTube to bolo inak“.
.
Dnes už rozumný konzument informácií nieje ochotný za informácie poskytované mu médiami platiť. Vlády štátov, i majitelia mediálneho monopolu napriek tomu, že agentúry, obrazové, zvukové, či printové médiá vyrábajú trvalú ekonomickú stratu, bohato a vytrvalo dotujú tieto „podniky“ z verejných zdrojov štátnych rozpočtov, alebo z iných, súkromných ziskových aktivít, len aby nestratili možnosti masovej manipulácie s občanmi, alebo s vytipovanými cieľovými skupinami občanov.
Uvedomujú si, že strata možností manipulácie s verejnosťou ich v tom lepšom prípade privedie k ohromným ekonomickým stratám z biznisu naviazaného na manipulatívne médiá a v horšom prípade k občianskej „revolúcii oklamaných“ a k zrúteniu súčasného protiľudového politického a ekonomického systému korporátneho kapitalizmu, ktorý je prežitý, neefektívny, pokrytecký a ktorý už nie je životaschopný.
.
Okrem prijímania nových despotických zákonov, pendrekov, väzníc, či zbraní špeciálne určených proti revolte, musia v oblasti manipulácie s vedomím občanov rýchlo niečo nové-účinnejšie vymyslieť.
.
Ak to nebude dosť skoro, môžu mať súčasní vládcovia a majitelia sveta, vlastníci nadnárodného kapitálu vážny problém.
.